Günümüzde hemen hemen herkesin sosyal medyada bir kimliği var. Paylaşımlar yapmak, ülke ve dünyadan haberdar olmak, fikir paylaşmak, farklı insanlar tanımak ve daha birçok amaçla açılan sosyal medya sitelerinin kullanıcılara sunduğu bir başka işlev ise reklamlardır. Sosyal medya hesabı olan herkes illaki bir yerlerde ilgilendiği bir konu ile alakalı reklam ya da site tanıtımı görmüştür. Yeni nesi reklam anlayışı olan bu durum, daha fazla insana daha fazla açıdan yaklaşmanıza olanak sağlar. Hazırlamış olduğunuz siteniz, görsel açıdan mükemmel olabilir. Faydalandığınız kaynaklar iyi derecelerdedir ve beklide gerçekten kullanıcı için tam ve istikrarlı çözümler üretmeye yöneliktir. Fakat eğer yeterli kullanıcı sayısına ulaşamamışsa yani insanlar tarafından böyle bir sitenin varlığı bilinmiyorsa, paylaştıklarınızın pek te bir önemi olmuyor. Peki, nasıl oluyor da yanımızdaki insandan kilometrelerce uzağımızdaki insana kadar ulaşabiliyoruz? İşte bu sorunun bir cevabı ve beklide en etkili cevabı sosyal medya pazarlama içeriği.
İnternet pazarlamasının bir alt kategorisi olarak nitelendirilen sosyal medya pazarlaması, birçok farklı görüşe sahip insana ulaşmanıza olanak sağlayan geniş çaplı bir pazarlama mantığıdır. Geleneksel pazarlama mantığına göre eğer internet üzerinden bir pazarlama yapacaksanız ulaşılabilirliğiniz dar bir çerçevede olacaktır. Öyle ki sizin sitenize yalnızca arayanlar ulaşacak. Fakat sosyal medya pazarlamasında aslında amacı yalnızca sosyal medyada gezinmek olan kullanıcılar da hedeflenir. Sayfalarında çeşitli reklamlar ve site tanıtımlarıyla ilgilerini çekmek sağlanır. Aslında hiç o siteye girme gibi bir düşüncesi olmayan ya da öyle bir sitenin varlığından haberdar dahi olmayan bir kimse de yapılan tanıtım sayesinde meraklanıp siteye giriş yapabiliyor. Günümüzde insanların hemen hemen birçoğunun sosyal medyada yerlerinin olduğunu hatta ve hatta bir kimsenin birden çok platformda kimliğinin bulunduğunu varsayarsak bu durumun avantajlı bir pazarlama tekniği olduğunu apaçık görebiliriz.
Sosyal medya pazarlaması yalnızca gelir elde etmek ya da daha fazla kullanıcıya hitap etmek amacıyla değil farklı amaçlarla da kullanılabilir. Örneğin zaten oldukça tanınmış bir markasınızdır fakat kullanıcılarınızın fikirlerini ve isteklerini önemsiyorsunuzdur. Mesela bir ürün ürettiğinizi göz önüne alalım. Soysal medya pazarlama aracını kullanarak o ürünü kullanan birçok kimseye ulaşabilir onları aynı platformda toplayabilir görüş öneri ve şikâyetlerini alabilirisiniz. Bu sayede ürünlerinizin ne kadar beğenildiğini de görmüş olursunuz. Müşterilerin her biri ile tek tek ilgilenmek elbette oldukça zordur. Örneğin tek tek sorunu olan herkesle telefon görüşmesi yapamazsınız fakat bir site ile soruları havuzda toplar ve toplu cevaplar – çözüm önerileri sunabilirsiniz.
Aynı zamanda sosyal medya platformlarında görülen takip etme beğenme ya da arkadaşlarla paylaşma durumları da ününüzün artmasına katkı sağlar. Sosyal medya aracılığıyla bir kimse sitenizi onlarca kişiye duyurabilir. Sosyal medya pazarlama da oldukça başarılı bir platformdur.